Om Fellesforbundet avd 600 Bygningsarbeidernes Fagforening

Bygningsarbeiderne Fagforening organiserer bygningsarbeidere i Oslo og deler av Akershus. Vi jobber for en seriøs byggebransje basert på faste ansettelser og norsk lønn i Norge. Vi er en fagforening for alle som jobber i byggebransjen.

Bygningsarbeidernes Fagforening er en ny fagforening, men har lange røtter i fagbevegelsen. Foreningen ble stiftet etter at Oslo Bygningsarbeiderforening og Rørleggernes Fagforening slo seg sammen til én forening. I mer enn 125 år har våre forgjengere kjempet for bedre lønns- og arbeidsvilkår. Ved stiftelsen i 2020 hadde vi rundt 3000 yrkesaktive medlemmer.
Vi organiserer rørleggere, malere, tapetserere, gulvleggere, murere, flisleggere, betongarbeidere, forskalingssnekkere, jernbindere, grunnarbeidere, anleggsgartnere, kranførere, ventilasjonsarbeidere, isolatører og andre som jobber på bygg og anlegg i Oslo.

Bygningsarbeidernes Fagforening er partipolitisk uavhengig, men ikke nøytral.

Fagforeninga er ikke et servicekontor som fikser ting for deg, men vi skal gjøre flest mulig i stand til å sloss for egne krav. En sterk fagforening er en aktiv fagforening med sterke klubber og aktive medlemmer.

Les mer om medlemskap

Viktige dokumenter